Jumaat, Februari 24

Pendatang Baru - Safra Aina dan Mimi Sham




Saja nak promote adik kesayangan.. walaupun berlainan ibu tapi sama bapa...

kami adik beradik tetap baik...

sama - sama menyokong antara satu sama lain....

ini adik aku yang kedua bongsu ...

pendatang baru dalam lakonan

banyak juga lakonan dia...

seperti filem Hijab, drama Kekasih Ku Puyu...

banyak lagi.... tak ingat nama drama tu... hehehehhe

apa punya kakak nie....

Satu lagi haritu dia kena temuramah oleh http://www.gaol.fm/

radio online.... kalau rajin masuk boleh dengar lagu..

aku pun baru masuk boleh dan belum godek godek lagi...

Dan satu lagi

anak buah aku... Mimi Sham





baju merah tu abg sulung aku... Sham Amir Hussain



dia ni penyanyi untuk Sandarkan Pada Kenangan versi Azura 2012

dia berganding dengan Hafiz ...

dan satu lagi dia juga salah seorang anak murid sifu kita

Dato' M Nasir...

bangga wehh dapat anak buah dapat didikan sifu kita...

bukan senang tau....


so harap harap dapat menyokong mereka beliau di arena persada seni...

moga maju jaya adikku dan anak buahku....





Rabu, Februari 22

WW : Blur Nak Beli Barang Baby


Semalam dah beli barang pertama untuk baby nanti..... Yeayyy... rocker baru...

Macam nervous jer.. nak beli barang baby seawal 5 bulan macamni...

takpa beli sikit sikit taklah terasa sangat ... ye tak

ntahlah jadi macam blur blur pun ada...

macam tak pernah beli barang baby...

Tengah pikir apa nak beli...

Duk belek belek checklist ni...

Esok dah start My Dear Warehouse Sale...

Boleh usha usha sikit.... :)



Isnin, Februari 20

Bilik Kanak Kanak


Sekarang ini macam macam nak... teringin nak hias bilik yang ketiga tu...

bilik tu bilik Adam... baju dia mainan dia...semua kat situ... termasuk barang tak

guna pun letak kat katil double decker tu ... kami ingat nak jual jer katil tu...

lemas tengok... ingat nak beli almari untuk adam yang baru dan almari untuk adik

yang baru ini....ingat sebelum bersalin ... nak suruh hubby kemaskan balik bilik tu

lawa lawa... nanti mama dan adik baru bolehlah lepak dalam bilik tu...

ingat nak cat sekali bilik tu....nak jadikan dia macamnie....




berangan jer lebih... takdalah sebiji macam dalam gambar nie...

apapun memang nak clearkan apa yang patut dalam bilik tu...

apapun tengah tengah survey nak beli almari untuk mereka berdua...

hubby kata nak suruh beli yang besar... macma orang tua.. oooo...

tapi mama dia tak berkenan hhehehe....

mama dia nak lah ada rupanya macam syurga kanak kanak.... kekadang bebudak ni

suka benda benda yang menarik dalam bilik dorang....

padahal dorang tu tido kat kita pun...


teringin nak macamni...



kalau yang adik Adam kita beli putih ke....

sebab tak tahu gender dalam kandungan ni lagi....

Sejak akhir-akhir ni teringin macam macam..... huhuhuhu...

ni dalam masa yang sama berkira kira duit hehehhe....


Rabu, Februari 15

Wishlist : Fisher Price Rocker


Memandangkan playpen Adam dulu aku dah jual dah.... heheh tu pun beli

secondhand punya sebabnya dengar cerita playpen tu nanti tak guna juga...

memang betul... adam memang taknak tido kat situ... dari menyemak kat dalam

bilik .... dan playpen tu dahulu pun buat jadi longgok baju baik jual....

dah selamat dijual di Mudah.com

Ok sekarang sekarang perut makin membesar baik aku beli barang barang

nanti perut dah besar dah tak larat bawa perut...

Duk bincang dengan hubby aku taknak beli babycot atau playpen... mula-mula

hubby nak juga benda alah tu... sebab adam sekarang buas tido ... takut dia himpit

adik dia... aku kata takpa nanti aku tido adik dia kat bawah jer... aku kata nanti tak

pakai membazir jer....

Duk pikir .. aku ternampak redmummy pakai Fisher-Price: Portable Newborn To

Toddler Rocker kat RedBaby.... macam best jer




Terus berangan nak beli... terpk nak beli yang preloved ataupun yang baru... benda

alah tu boleh tahan mahal juga...benda tu pun boleh pakai sampai budak tu umur 

3-4 tahun....




Kalau adik dia taknak duk... sure Adam nak duduk kat situ.... hehehee... aku

tengok juga jenis lain... tapi setengah tu jadikan bouncer jer... takleh sampai

toddler duduk.... tulah ni tengah survey harga ... dan tengah memikir samada

nak beli baru atau pun preloved....

Huhuhu... Mydear Warehouse Sale dah nak start dah minggu depan.... ishhh duit

lagi...... Dulu masa Adam tak terfikir benda alah ni,... duk yang ni sibuk nak

benda alah nie....

.