Selasa, Januari 8

Tukar susu

Dah bersawang dah tgk blog ni... sorrylah sekarang ni asyik sibuk di tempat baru dan penyakit M melanda.. so tak boleh buat apa apa... dah update ada jer kacau.. kalau kat opis ada jer keje.. yele kena tanggung satu kekosongan jawatan kat sini... dengan hrmis lagi ... macam macam la.... kalau kat rumah ... nak layan budak kecik si rania dan adam lak... 

Apapun tak terlambat aku nak wish pada semua Selamat Tahun Baru moga moga kita menjadi lebih baik dari tahun sebelumnya... Ok ni nak cerita pasal si Puteri Rania nilah, aku duk pening sebab dia dah hampir sebulan kena cirit birit... naik pening aku... habis bontot dia merah merah... mula jumpa doktor kata kenapa tak bagi susu ibu.... iye iye aku cukup arif benda tu... tapi apalah daya aku.... dulu masa Adam penuh jer susu aku sampai rania bersalin pun Adam still nak susu badan aku.... tapi bila dengan Rania susu badan aku macam berkurangan... stress.. sejak dia dah 2 bulan aku perasan dia kurang nak menyusu... sampai bengkak... aku cuba pam pam... kekadang baru auns jer dapat... entahlah doktor kata maybe aku stress kot itu sebab merudum teruk stok susu Rania... nak tak nak aku terpaksa pakai kan rania susu Ducth Lady... so far dari 2 bulan lebih sampai sekarang dia pakai susu Dutch Lady... tetiba dah 3 minggu lepas rania cirit birit... tapi tak demam... so aku pun goggle la apa yang patut... so aku tukar susu sementara, jenuh aku mencari susu Lactose Free... aku beli susu DUMEX LF... so aku nampak still juga dia cirit birit... dah hampir 2 minggu aku dah putus asa.... aku pun bawa dia ke Darul Syifa ... alhamdulillah cirit birit pun dah reda.... so bila dah habis DUMEX LF aku sambung balik Ducth Lady... so far seminggu nampak ok... tetiba hari ahad haritu dia kena balik.... waaaaaaa tension mak dibuatnya... dengan badan dia panas... akhirnya semalam aku pergi klinik terus kena cucuk... siap aku beli susu ISOMIL... dan terjumpalah blog nini3posen.. bagi air dari tepung.. so aku pun buatlah semalam.. alhamdulillah pagi tadi dah tak berak dah... lega sikit... harap-harap poo poo dia dah berhenti.. kesian anak aku dah kurus macam mak dia dah.... 


Tiada ulasan:

.